Počuli ste už niekedy o cvičení katami, welldance alebo pound? Skúsili ste už cvičenie na trampolínach alebo piloxing či bokwu? Ak nie, nevadí. Sú to len módne výstrelky v cvičení, pretože ľudia stále hľadajú niečo nové. 🙂 Často krát je to len mix viacerých druhov cvičení a je otázne, aký to bude mať efekt na vašu kondíciu. Možno však práve kvôli vášmu zdravotnému stavu hľadáte niečo nové, keďže pre silnú menštruáciu nemôžete robiť svoj obľúbený šport. Ako cvičiť a športovať, keď trpíte bolesťami a silným krvácaním či inými symptómami maternicových myómov?

running-573762_640

Aké sú obmedzenia v cvičení, ak máte myóm?

Hlavné príznaky myómov zahŕňajú silné krvácanie, bolesť, nepohodlie, tlaky v panvovej oblasti a v neposlednom rade aj únavu. Môže vôbec byť váš fitnes režim efektívny, keď nemôžete športovať 7 dní v mesiaci (niekedy aj dlhšie)?

Prvým pravidlom akéhokoľvek cvičenia je, že sa vám to musí páčiť a musíte to robiť s radosťou. Inak vám to dlho nevydrží. Ak máte myómy, potrebujete jemnejšie cvičenie, ktoré vám nebude spôsobovať ďalšiu bolesť. Aspoň počas období nepohodlia, zabudnite na cvičenia so silným nárazom alebo odporom. Dokonca aj plávanie bude pravdepodobne nad vaše sily, keď budete silno krvácať.

Aké máte teda možnosti?

Mnoho žien objavilo jogu a pilates. Techniky týchto cvičení budú pre vás užitočné, pretože sú jemné a v niektorých pozíciách viete dokonca pracovať na svojom brušku bez toho, aby ste si spôsobovali ďalšiu bolesť. Okrem toho nezabudnite na chôdzu. Môžete si zvoliť vlastné tempo, je to zadarmo a pobyt na čerstvom vzduchu, v akomkoľvek ročnom období, vám len prospeje.

Kedy sa môžete vrátiť k intenzívnemu cvičeniu?

Ak sa chcete vrátiť k obľúbeným športom alebo si rozšíriť možnosti cvičenia, musíte začať intenzívne riešiť príznaky maternicových myómov. Pre správny výber liečby sa poraďte o ďalšom postupe so svojím lekárom. Nechajte si vysvetliť všetky možnosti liečby, ktoré máte k dispozícii. Majte na pamäti, že moderná farmakologická liečba dokáže dostať symptómy myómov pod kontrolu v priebehu niekoľkých týždňov. Potom si už môžete vyskúšať aj tandemový skok s padákom. 🙂

Prvá menštruácia v živote mladej ženy

Nedopustite, aby menštruáciu už teraz vnímala negatívne, ako nutné zlo. Skôr sa jej snažte všetko vysvetliť tak, aby ju vnímala ako výsadu dospelosti, dobrého zdravia a ženskosti :).

Prečítať viac

Chcete znížiť dôsledky PMS? Udržte svoj stres pod kontrolou.

U mnohých žien môže byť menštruácia veľmi stresujúce obdobie. Silné krvácanie a rôzne druhy bolestí zvyšujú podráždenosť, a tým aj stres. Ako proti tomu bojovať?

Prečítať viac

Pekelná cesta do práce

Už ste niekedy niekoho počuli povedať: „Mal som pekelnú cestu do práce?" Poďme si položiť niekoľko otázok. Koľko denne cestujete? Koľko verejných toaliet musíte na svojej ceste navštíviť? Zmenili ste niekedy trasu, aby ste sa k jednej z nich dostali?

Prečítať viac
404