Aaaaaaaa je to tu zas. Nastal presne „ten týždeň“ v mesiaci, kedy si želáte zmiznúť z planéty a nemusieť s nikým komunikovať … vrátane vás ;). Keď dostanete menštruáciu, nie je to žiadna zábava. Najmä vtedy, ak ju mávate silnú, či dlhotrvajúcu, prípadne ak sa k tomu pridružia bolesti a iné nemilé prejavy. Vylepšite si nepríjemné pocity trochou zvýšenej starostlivosti o vaše telo. Zabudnite na vysokokalorickú stravu alebo iné nezdravé pochúťky, neskôr by ste to oľutovali. Nasledujúce tipy sú skvelé pre vaše telo, ale pookreje pri nich aj duša.

Rozmaznávajte sa

Je naozaj umenie cítiť sa krásne, keď máte bolesti a ste nafúknutá. Preto vám odporúčame, aby ste sa zamerali na starostlivosť o tie časti tela, ktoré to aj v tomto prípade ocenia. Choďte na kozmetiku, kde sa vám postarajú napríklad o pleť, ruky alebo chodidlá. Ak sa zameriate na tvár, môže to mať aj ďalšiu pridanú hodnotu. Hormonálne zmeny počas menštruácie  často pokazia perfektný vzhľad pleti. Dôkladná starostlivosť v obľúbenom salóne vám môže prinavrátiť sviežosť a pružnosť pokožky na tvári. Najväčším bonusom však bude zbavenie sa akné.

Ak nemáte finančné prostriedky na návštevu odborníka, využite prírodné zdroje vašej kuchyne a doprajte si plnohodnotný zážitok v pohodlí vášho domova. Vyskúšajte napríklad veľmi účinnú prírodnú masku na akné z kurkumy, jogurtu a medu.

Kurkuma je korenie zázrakov, ktoré sa už roky používa v ayurvédskej medicíne a milujeme ho za jeho super výkonné vlastnosti – obsahuje kurkumín, ktorý má antibakteriálne a protizápalové účinky. V kombinácii s antimikrobiálnym medom a upokojujúcim prírodným jogurtom dostanete úžasnú silu pre zničenie akné. PS: Nebojte sa jasne oranžovej farby kurkumy – dokážete to z pleti vyčistiť, takže nebudete vyzerať ako oranžový škriatok. Sľubujeme. 🙂

Vyskúšajte: Zmiešajte 1/4 čajovej lyžičky prášku z kurkumy s jednou čajovou lyžičkou medu a dobre premiešajte. Pridajte prírodný jogurt na zjemnenie zmesi, až kým nebudete mať roztierateľnú pastu. Naneste na pokožku, vyhýbajte sa oblasti okolo očí. Nechajte 10 minút pôsobiť a umyte teplou vodou. Aby ste sa uistili, že ste odstránili celú kurkumu, jemne si pleť dočistite kefkou s použitím cukru a kokosového oleja.

Urobte si teplý kúpeľ

Ach, teplá voda! Okrem uvoľnenia vám teplá voda pomôže upokojiť aj kŕče. Premýšľajte: ak si položíte na žalúdok fľašu s horúcou vodou a pomôže vám to, potom žalúdok vložený priamo do horúcej vody vám pomôže ešte viac!

Ak máte silnú menštruáciu, dajte si predtým krátku sprchu. Do kúpeľa môžete pridať niektoré esenciálne oleje, sódu bikarbónu alebo bylinky, ktoré vám pomôžu zmierniť kŕče. Ešte predtým však skonzultujte s vaším lekárom, či to nebude mať vedľajšie účinky vzhľadom na váš zdravotný stav. Teplotu vody prispôsobte svojim potrebám, radšej to s teplotou veľmi neprežeňte, aby vám nebolo zle. Ak bude voda po nejakom čase chladnejšia, teplú vodu si dopustíte. Ak máte možnosť, zapáľte si k dotvoreniu príjemnej atmosféry sviečky, pustite si obľúbenú hudbu, určite tým pookreje aj vaša duša.  Nemusíte si dávať hodinové kúpele, stačí aj 20-30 minút. Počúvajte svoje telo, to vám presne povie, koľko zvládne.

Blahodarný spánok

Toľko toho musíme stihnúť! A prvá vec, z ktorej často ustúpime, je spánok. Doprajte si počas menštruácie dostatok spánku a chodievajte skoro do postele. Vaše telo aj duša sa vám mnohonásobne poďakujú. Čo sa vlastne s telom počas spánku deje? Hlavnou úlohou spánku je celková regenerácia organizmu, takže oddychuje nielen telo, ale aj myseľ. Máme pre vás pár tipov, ako dosiahnuť kvalitný spánok, aby ste si poriadne oddýchli.

  1. Nepracujte do neskorých večerných hodín.
  2. Pred spánkom nekonzumujte alkohol, radšej siahnite po kvalitných bylinkových čajoch.
  3. Vyhnite sa používaniu elektronických zariadení aspoň 2 hodiny pred spánkom. Venujte sa skôr čítaniu kníh alebo časopisov.
  4. Vytvorte si ideálne podmienky pre spánok: ticho, tmu, kvalitný matrac a primeranú teplotu v miestnosti.
  5. Zvládajte stres lepšie. Využite antistresové účinky obľúbeného športu, pobytu v prírode, relaxačnej hudby, meditácie alebo inej príjemnej činnosti, ako je maľovanie či ľahká práca v záhradke.
  6. Ak máte silnú menštruáciu a bojíte sa, že zašpiníte posteľnú bielizeň, tiež sa asi dobre nevyspíte. Urobte vopred všetky opatrenia na to, aby ste spali pokojne celú noc.

Doprajte si čerstvý vzduch

Stačí, keď vyjdete z domu a necháte na seba pôsobiť čerstvý vzduch a slnečné svetlo. Výrazne vám to zlepší náladu a môžete si vychutnať všetko, čo je okolo vás . Čím viac všetko vnímate svojimi zmyslami – viditeľné krásy, nádherné zvuky či omamné vône – tým viac sa prehlbuje váš prežitok z danej chvíle. Vyskúšajte to a uvidíte! Ide najmä o ten pocit!

Nemusíte čakať až na PMS alebo menštruáciu, aby ste si takto spríjemnili deň. Zastavte sa a vnímajte všetkými zmyslami. Čo je na tom to najlepšie? Nielenže sa budete cítiť skvelo, ale posilníte aj vaše fyzické a emočné zdravie, lepšie sa budete vedieť vyrovnať so životom ako takým a ľahšie dosiahnete svoje ciele a splníte si svoje sny.

Ak príznaky PMS, menštruačné bolesti alebo silné krvácanie pretrvávajú nad vašu normu, navštívte svojho gynekológa, aby zistil možné príčiny a stanovil, ako ich spoločne zvládnete. Je možné, že máte myómy. Prečítajte si viac o príznakoch na webe o myómoch.

Prvá menštruácia v živote mladej ženy

Nedopustite, aby menštruáciu už teraz vnímala negatívne, ako nutné zlo. Skôr sa jej snažte všetko vysvetliť tak, aby ju vnímala ako výsadu dospelosti, dobrého zdravia a ženskosti :).

Prečítať viac

Chcete znížiť dôsledky PMS? Udržte svoj stres pod kontrolou.

U mnohých žien môže byť menštruácia veľmi stresujúce obdobie. Silné krvácanie a rôzne druhy bolestí zvyšujú podráždenosť, a tým aj stres. Ako proti tomu bojovať?

Prečítať viac

Pekelná cesta do práce

Už ste niekedy niekoho počuli povedať: „Mal som pekelnú cestu do práce?" Poďme si položiť niekoľko otázok. Koľko denne cestujete? Koľko verejných toaliet musíte na svojej ceste navštíviť? Zmenili ste niekedy trasu, aby ste sa k jednej z nich dostali?

Prečítať viac
404